dimecres, 4 d’abril del 2012

1 mes fora ja...!! La millor manera de celebrar-ho?? Viatjant! ;)

Hola gent!

Feia un munt de dies que no escribia res, pero les ultimes setmanes han estat un no parar d'anar amunt i avall..!! Fa dies setmanes vaig estar de ruta pel nord, les provincies de Tucuman i e Salta, amb tres noies i un noi catalans! Va ser una mica estrany aixo de torna a parlar i sentir el catala tot el dia!! A vegades es troba a falta molt! ;))

La ruta va ser espectacular, des de Tucuman fins a san salvador de jujuy, passant per paratges tan espectaculars com Tafi del Valle, Amaicha, Quilmes, Cafayate, Cachi, Salta, Santa Rosa del Tastil, San Antonio de los Cobres, Purmamarca, Tilcara, ... !! Una aventura indescriptible, fent centenars de quilometres per camins de terra (o rife com diuen aqui) amb un cotxe... en condicions una mica dubtoses, ... arribant als pobles a hores tardanes, a les quals va ser dificil trobar un lloc per dormir segons a on, ... Pero envoltats per paratges que podien enamorar al mes esquerp, ple de contrastors, des del a humitat i la verdor de Tucuman a les muntanyes altres i de poquissima vegetacio de San Antonio de los Cobres o Santa Rosa del Tastil, passant per desert arid i ple de "cardones" com diuen aqui dels cactus enormes! xDD

Vam compartir moltes estones de cotxe, excursions, bons menjars a taula (es mereixen una mencio especial pq hi havia uns bifes increibles...!!!! ), nits de xerinol·la i cervesa, alguns mals de panxa, ... ! Pero sobretot es notava que teniem ganes de compartir uns dies i una experiencia unica per a tots 5! Les moltissimes hores de viatge fins a San Miguel van ser una mica pesades, pero va ser una bona ocasio per viatjar sola pel pais, per posar-me a prova, per estar unes hores amb mi mateixa, per pensar en tot el que estic visquent, ... ! MOlts quilometres de distancia per recorrer una petita part d'un pais que sembla un mon, que es ple de contrastos entre els paisatges, la gent, les constums, ... poblat per unes persones que fan que aquest pais sigui aixi d'increible i adorable!

A l'arribada a Vera.. una estranya sensacio de qui torna a casa despres d'haver estat fora i d'haver-la trobat a faltar! Era la primera vegada que sortia de la ciutat des que vaig arribar i la primera vegada que em separava dels meus companys i companyes d projecte! Veritablement separar-se ni que fos per uns dies va ser una mica mes dificil del que em podia esperar i va ser agradable veure com ha nascut un efecte i una estima entre nosaltres! No es moment de pensar-ho pero.. em comença a passar pel cap com marxare d'aquest lloc i d'aquesta gent! :))

I quan et penses que has vist la cosa mes espectacular del pais... arriba IGUAZU!! uf... ! Sincerament no em canso de repetir que no hi ha paraules ni imatges que puguin descriure-ho! Els que hi han estat ho entenen be.. ! Nomes la immensitat del mar pot ser igual d'espectacular que la força de les aigues recorrent barrancs i saltant parets... ! Un te la sensacio de no poder res davant tal força de la natura.. ! El convenciment que la ma de l'home mai podra igualar l'espectacular bellesa de milers d'anys de treball de la mare terra (o la pachamama com en diuen aqui)!

Vam destinar tres dies a veure el parc, i realment 4 tampoc serien suficients!! UN dia per visitar la part Brazilenya, que es un punt de vista diferent pero amb un recorregut molt mes petit; i dos dies per visitar la part argentina, mes acondicionada al turisme, amb senders per fer excursions a peu per dins el parc, amb un trenet que et porta fins a dalt de tot, amb zones de piscines naturals on poder banyar-se, un museu sobre els indigenes, ... FASCINANT! xDDD

Passar la frontera entre brazil i Argentina tb es tota una aventura! Un taxi rudimentari ens hi va portar en mitja horeta (Port Iguazu, on dormiem es molt molt aprop de la frontera) i alli mateix, sense baixar del cotxe control de passaports, segell i apa.. ! Ja som dins de Brazil! :P L'hostal on vam dormir era una caseta no molt gran, amb un bon jardi, ple d'hamaques, una piscina i amb un ambient immillorable! Ens van complaure amb un supa de benvinguda compost, com no, per un asado, acompanyat de salsa criolla, amanida i un bon vi! ;)) qui pot no estar a gust!!!??? Nits parant la fresca a les hamaques, amb el cel estrellat com a sostre, amenitzat tot plegat per un dels dons mes grans dels argentins: una bona conversa sobre el sentit de la vida, les relacions entre les persones, la recerca de la felicitat, .. INCREIBLE! xDDD

Finalment va arribar el darrer dia...! El bus sortia a les 9 del vespre, aixi que ens vam prendre el dia amb relax, per dormir una mica mes al mati (una altra de les especialitats del pais es la "joda" o festa, aixi que la nit s'havia allargat fins quasi entra el mati..! Podeu imaginar! ;P ) Vam aprofitar per acaba el dia anat fins al "Hito de las 3 Fronteras". Un punt de la ciutat increible, on es poden veure els rius que separen Paraguai, Brazil i Argentina! Un se sent junt enmig de terra de ningu quan te Brazil i Paraguai a l'abast de la ma! ;)

Be i amb tot aixo ja fa un mes i mig mes o menys que soc a l'hemisferi sud i que vaig coneguent una mica mes aquest pais tant fascinant que es Argentina!! Diuen que hi ha un moment en que un nota com els llocs on viu i la gent amb qui conviu es posen a la pell i es graven el ella com un tatuatge, cada vegada mes profund.. Tinc la sensacio que la marca que l'experiencia esta deixant sobre el meu cor comença a ser del tot inesborrable i sera impossible no sentir-la improntada en els meus pensaments, en la meva manera de sentir, en la meva manera de ser... !

Aqui sembla que qualsevol ocasio es una excusa per coneixer una nova realitat, una nova historia de vida, una nova visio del mon, una nova manera de viure... Anar al supermercat, anar a una botiga de roba, un viatge en autobus, ... poden transformar-se en un moment magic de conversa i en una oportunitat per transmetre d'on vinc, qui soc, que faig aqui! Donar una miqueta del meu mon i omplir-me una mica del mon d'algu altre! ;) Sembla que em drogi pero estic be, HO PROMETO! ^^ Simplement l'ambient relaxat, el ritme de vida amable, la proximitat de les persones, .. estan sent una excusa molt bona per mira dins meu i prendre el pols a la meva propia vida! Temps per pensar sobre els sentiments, sentir sobre els pensaments, temps per ordenar histories passades, temps per buscar nous objectius, noves motivacions, ...

EN RESUM UN TEMPS PER TROBAR-SE ENCARA MES A UN MATEIX! En temps de pasqua i resurreccio no esta malament no??! ;))

9 comentaris:

  1. cheee...que envidia petisa.. segueix gaudint a ple Mireia! dsd'aquí quan em prenc un mate sempre em qdo pensant que deus estar fent per allà.. et desitjo q tot et segueixi anant superbé

    ResponElimina
    Respostes
    1. ostia!!!!!!!!! gracies Dani!!! xDDDD No dubtis de que ho estic fent!!! :PP Ja soc totalment addicta al mate, aixi que quan torni ja estem quedant x matear una mica a la caloreta del parc del migdia i recordar tot el viscut en aquest increible pais! :PP espero que x aqui tot estigui anant en la bona direccio!!! :DD un petonas I MIL GRACIES!

      Elimina
  2. Nenaaaaaaaaa!!! Això és collonut i em vénen moltes moltes ganes de venir-hi, tot i que ho veig complicat!!!

    Buff! Em moro de ganes que ens connectem i m'ho puguis explicar tot de primera mà :)

    Cuida't molt i petonassus!!!!

    ResponElimina
  3. Tu! Acabo de llegir això! Posa't rocs a les butxaques :P

    http://meteovic.blogspot.com/2012/04/tempestes-argentina.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho se ho se!! S'han quedat molts dies sense llum ni aigua ni gas.. i hi ha hagut alguns morts! :(( sembla mentida una ciutat tant gran... per sort nosaltres som lluny i nomes hem tingut una mica de tempesta! :P gracies meteovic! xD

      Elimina